Miejskie Przedszkole nr 65 w Katowicach

O przedszkolu

                


 

   

 O naszym przedszkolu...
  1.    O NAS
  2.   OFERTA EDUKACYJNA
  3.   ZAJĘCIA DODATKOWE
  4.   PERSONEL
  5.                                 ROZKŁAD DNIA
 
 
 
                                1.    O NAS
 
      Nasze przedszkole jest placówką należącą do Zespołu Szkolno - Przedszkolnego nr 12 w Katowicach. Budynek mieści się
w Szopienicach, dzielnicy Katowic i usytuowany jest w centrum, co jest dużym udogodnieniem dla rodziców.
       W przedszkolu są trzy oddziały: grupa młodsza - Pszczółki, średnia - Motylki, starsza - Biedronki.
    Rodzice i ich dzieci mają do dyspozycji estetyczną
i funkcjonalną szatnię.

    Sale są przestronne i słoneczne, dwie z nich mają bezpośrednie wyjście do ogrodu. Każda z nich posiada dostęp do  łazienek przystosowanych do potrzeb dzieci.
 
 
 
 
   Placówka wyposażona jest w nowoczesny sprzęt i zabawki zapewniające dzieciom wszechstronny rozwój. W dużym ogrodzie dzieci korzystają z bezpiecznych i atrakcyjnych urządzeń placu zabaw. Ze względu na  bogatą roślinność przedszkolaki mają możliwość obcowania z przyrodą i obserwowania jej wraz ze zmianami pór roku.

Przedszkole czynne jest od poniedziałku do piątku
w godzinach 6.00 - 17.00
 

Podstawa Programowa wychowania przedszkolnego realizowana jest w ciągu całego dnia pobytu dziecka w przedszkolu.
 
 (do góry)
 
          2.    NASZA OFERTA EDUKACYJNA
Pracujemy w oparciu o programy wychowania przedszkolnego
 
Gr. Modsza - Kocham przedszkole. Program wychowania przedszkolnego WSiP "Drużyna marzeń"
 
Gr. ŚredniaProgram wychowania przedszkolnego (Między nami Emotkami. Poznajemy świat emocji. Pięciolatek) Podręcznikarnia
 
 
Gr. Starsza - Program wychowania przedszkolnego (Między nami Emotkami. Poznajemy świat emocji) Podręcznikarnia
 
 
 
      Nauczycielki stosują w codziennej pracy sprawdzone
i nowatorskie metody, techniki oraz formy pracy pedagogicznej:
  • Opracowujemy programy własne i innowacje pedagogiczne,
  • Rozwijamy u dzieci możliwości umysłowe i zdolności matematyczne poprzez wprowadzanie elementów „Dziecięcej matematyki” Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej,
  • Stymulujemy rozwój ruchowy dzieci stosując elementy metod pracy według
    C. Orffa, R. Labana oraz metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne oraz aktywne słuchanie muzyki według Batii Strauss,
  • Stosujemy elementy Gimnastyki Mózgu® P. Dennisona (Kinezjologia Edukacyjna) oraz wybrane techniki
    C. Freineta
    ,
  • Preferujemy pedagogikę zabawy oraz całą gamę zabaw relaksacyjnych,
  • Stosujemy elementy sylabowej metody nauki czytania prof.
    J. Cieszyńskiej "Krok po kroku”,
  • Stosujemy programy terapeutyczne ( do pracy z dziećmi nadpobudliwymi, z opóźnioną lub zaburzona sferą motoryczną, wolniej rozwijającymi się),
  • Uczestniczymy w Ogólnopolskiej Akcji "Cała Polska Czyta Dzieciom"
 
(do góry)
 
    3.ZAJĘCIA DODATKOWE                
 

Zajęcia nieodpłatne:
 
 
Zajęcia z logopedą:             środa          g. 08.00 - 13.30
                                                               

Zajęcia z psychologiem:  wtorek         g. 08.00 - 12.25

                                                

 Religia:                        wtorek                 g. 09.15 - 09.45 (Biedronki)
                                                                      g. 09.45 - 10.00 (Pszczółki)
                                                                      g. 10.00 - 10.30 (Motylki)
 
                                        piątek                  g. 09.15 - 09.45 (Motylki)
                                                                      g. 09.45 - 10.00 (Pszczółki)
                                                                      g. 10.00 - 10.30 (Biedronki)                                                                                 

 Język angielski:   
                                         środa                  g. 11.00 - 11.30  (Motylki)
                                                                      g. 11.30 - 11.45 (Pszczółki)
                                                                      g.  12.20 - 12.50 (Biedronki)
 
                                         piątek                  g. 10.30 - 10.45(Pszczółki)
                                                                      g. 10.45 - 11.15 (Biedronki)
                                                                      g. 11.15 - 11.45 (Motylki)
 

 
Zajęcia ruchowo - sportowe i taneczne: 
 
                                wtorek            g.10.00 - 12.00 (Biedronki i Motylki)
                                               
                                                  
                                                          

Ponadto dzieci uczestniczą w :
 
  • konkursach organizowanych przez inne instytucje,     
  • teatrzykach na terenie przedszkola,
  • spotkaniach z bajką w Bibliotece Miejskiej filia nr 19,
  • imprezach  lokalnych,
  • wycieczkach.                                
                          
  •  (do góry)
 


       4.  PERSONEL

Dyrektor Zespołu Szkolno - Przedszkolnego nr 12:
                 - mgr Joanna Nowakowska
 
Wicedyrektor przedszkola:                  - mgr Mirosława Wilczek
 

Nauczyciele przedszkola:                   -  mgr Katarzyna Kowal
                                                                 -  mgr Beata Tymińska
                                                                 -  mgr Beata Dańko
                                                                 -  mgr Joanna Jonak
                                                                 -  mgr Karolina Zduńska
                                                                 -  mgr Renata Włosowicz
 
 
Naucz. j. angielskiego:                          -  mgr Beata Tymińska
 
zajęcia ruchowo - taneczne:               -  mgr Monika Krupanek
 
Pomoc nauczyciela:                             -  Ewa Tuleja
 
Katechetka:                                              -  mgr Antonina Michulec

Psycholog:                                               -  mgr Katarzyna Spasińska
 
Logopeda:                                                -  mgr Urszula Wysocka

 
 
 
 


   (do góry)
 
 

      5.   ROZKŁAD DNIA
              W PRZEDSZKOLU

       6.00 – 8.00       – schodzenie się dzieci-
                                 zabawy dowolne służące
                                 realizacji pomysłów dzieci.
     8.00 - 8.30       - zabawy integrujące grupę,
                                ćwiczenia ogólnorozwojowe      
                                (rozwijające percepcję wzrokową, ruchową,
                                grafomotorykę).  
                                Rozmowy kierowane zgodne
                                z zainteresowaniami dzieci.
                                Zajęcia dodatkowe, gimnastyka korekcyjna,
                                zgodnie z harmonogramem

     8.30 – 8.40       – ćwiczenia poranne
     8.40 – 9.00       – zabiegi higieniczne – przygotowanie
                                 do śniadania pełnienie dyżurów
     9.00 – 9.30       – śniadanie
     9.30 – 9.45       – zabiegi profilaktyczne
                              – szczotkowanie zębów
     9.45 – 10.45     – zajęcia z całą grupą
– realizacja zadań
                                  w zakresie rozwoju fizycznego,
                                  emocjonalnego, społecznego
                                  i poznawczego.

    10.45 – 11.30   – spacery, zabawy w na powietrzu lub w sali
 

 

grupa młodsza
         
 
 

grupa średnia i starsza

11.45 – 12.00 – obiad
                 pełnienie dyżurów
12.00 – 13.45 – leżakowanie,
                          relaksacja
 
 
13.45 - 14.00 - zabawy
              dydaktyczne i dowolne

          
 

11.30 – 11.45 – zabiegi higieniczne – przygotowanie do obiadu, pełnienie dyżurów

11.45 – 12.15 – obiad,              pełnienie dyżurów

12.15 – 12.45 – odpoczynek 
           poobiedni, relaksacja
12.45 – 14.00
zabawy dydaktyczne i dowolne, spacery
     
14.00 - 14.20 - podwieczorek, pełnienie dyżurów
14.20 – 17.00
zabawy w sali, ćwiczenia indywidualne
                          dostosowane do możliwości i potrzeb dzieci,
                          zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych
                          zainteresowaniach, rozchodzenie się dzieci.
 
 
(do góry)